Опис навчальної дисципліни СП03 «Теорія і методика навчання інформатичних дисциплін» Обсяг навчального часу: 3 кредити ЕCTS, 90 годин. Мета навчальної дисципліни: формування системи знань про закономірності, закони, принципи, форми, методи, прийоми викладання теоретичних та практичних курсів інформатичних дисциплін і практичних навичок навчання інформатичних дисциплін в умовах ВНЗ. Предмет вивчення: сутність, структура, види процесу навчання; методи та методики процесу навчання, технології забезпечення процесу навчання. Завдання навчальної дисципліни: формування здатності застосовувати систематизовані знання про сутність, структуру та види навчально-виховного процесу; знань та практичних умінь використання методів та методик проведення занять; здатності до гнучкого мислення, мобільності щодо застосування професійних знань у широкому діапазоні можливих інституцій під час занять; здатності організовувати взаємодію між учасниками процесу навчання; організовувати власну діяльність і поведінку під час безпосередньої взаємодії суб’єктів організації процесу навчання. Зміст навчальної дисципліни: Теоретичні основи викладання інформатичних дисциплін. Предмет, мета, завдання вивчення курсу. Педагогічна наука та інформатика як основа формування професійної компетентності майбутніх викладачів ВНЗ щодо викладання курсів інформатичних дисциплін. Створення навчально-методичних комплексів інформатичних дисциплін. Вимоги та особливості створення НМК. Аналіз сучасних підручників з інформатичних дисциплін. Основні форми організації навчального процесу в системі вивчення курсів інформатичних дисциплін: лекція, практичне заняття, лабораторний практикум, обчислювальна практика. Аналіз основних форм організації навчального процесу у вищій школі. Типологія та характеристика методів вивчення курсів інформатичних дисциплін. Комплексні форми організації навчання студентів у процесі вивчення курсів інформатичних дисциплін. Засоби навчання в системі викладання курсів інформатичних дисциплін: види, вимоги до використання. Організація самостійної роботи студентів при вивченні курсів інформатичних дисциплін, активізація їх навчально-пізнавальної діяльності в процесі навчання. Перевірка та оцінювання знань, умінь студентів з курсів інформатичних дисциплін. Теоретико-методичні засади самостійної роботи студентів у навчально-виховному процесі ВНЗ. Методи та прийоми активізації навчально-пізнавальної студентів у процесі вивчення курсів інформатичних дисциплін. Основи педагогічного контролю та основні форми його здійснення при формуванні знань студентів. Методичні аспекти викладання інформатичних дисциплін. Методичні рекомендації до викладання розділу: аналіз змісту та особливостей вивчення. Аналіз змісту розділу як основи його викладання. Методика пояснення студентам загально педагогічних понять. Методика ознайомлення студентів з основними алгоритмами. Аналіз можливих засобів навчання при викладанні розділу. Методика пояснення студентам дидактичних понять. Аналіз можливих засобів навчання при викладанні розділу. Особливості формування знань та умінь студентів у процесі проходження обчислювальної практики. Обчислювальна практика в системі професійної підготовки. Аналіз організації різних видів практики в умовах ВНЗ з метою формування у студентів практичних умінь. Складання програми практики. Оцінювання навчальної діяльності студентів у процесі обчислювальної практики. У результаті вивчення дисципліни студенти повинні: Знати: сутність педагогіки як науки, навчальної дисципліни в системі підготовки вчителя; особливості та вимоги до створення навчально-методичного забезпечення курсів інформатичних дисциплін в умовах вищої школи; теоретичні основи щодо організації навчального процесу при викладанні інформатичних дисциплін; шляхи активізації пізнавальної діяльності студентів у процесі вивчення інформатичних дисциплін; особливості та специфіку викладання окремих розділів інформатичних дисциплін. Уміти: підбирати на основі аналізу зміст лекційного чи семінарського заняття з курсів інформатичних дисциплін; розробляти структуру лекційних занять та семінарських занять з курсів інформатичних дисциплін; здійснювати систему оцінювання педагогічних знань, умінь та навичок студентів у процесі вивчення курсів інформатичних дисциплін в умовах ВНЗ. Володіти: здатністю здійснювати аналіз реального стану підготовки студента; навичками роботи з різними технічними засобами забезпечення навчального процесу; знаннями і навичками, достатніми для самостійної діяльності в галузі покращення науково-методичного забезпечення інформатичних дисциплін; науково-методичними основами і стандартами в електронного навчання. |